MAURACH, Martin. Literarisches Experimentieren ohne Anfang und Ende? Überlegungen zur Legitimität des Begriffs literarischer und künstlerischer Experimente. In Chappuzeau, Bernhard / Mehnert, Elke. Experimentierräume in der deutschen Literatur. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 5-14. ISBN 978-80-261-0900-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Literarisches Experimentieren ohne Anfang und Ende? Überlegungen zur Legitimität des Begriffs literarischer und künstlerischer Experimente
Název česky Literární experimentování bez začátku a konce? Úvahy o legitimitě konceptu literárních a uměleckých experimentů
Název anglicky Literary experiment without beginning nor end? Some remarks on the validity of the notion of literary and artistic experiments
Autoři MAURACH, Martin.
Vydání Plzeň, Experimentierräume in der deutschen Literatur. od s. 5-14, 10 s. 2019.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-261-0900-6
Klíčová slova česky termín experimentu, použití, historie, začátek, konec
Klíčová slova anglicky concept of artistic experiments, use, history, beginning, ending
Štítky ÚCJ
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D., učo 49059. Změněno: 3. 3. 2021 16:03.
Anotace
Der Text geht der Frage nach, inwieweit der Begriff des literarischen und künstlerischen Experiments heute zu einem beliebig vergebenen Etikett geworden ist. Dazu werden einige Stationen aus seiner Geschichte sowie sein Verhältnis zum naturwissenschaftlichen Experimentbegriff kurz erörtert; ebenso einige Beispiele experimenteller Arbeiten, die ihren Anfang und ihr Ende verschleiern.
Anotace česky
Text zkoumá, do jaké míry se dnes koncept literárního a uměleckého experimentu stal libovolně přisvojovánou nálepkou. Za tímto účelem jsou stručně diskutovány některá zastavení z jeho historie a jeho vztahu k vědeckému pojetí experimentu.
Anotace anglicky
This essay asks in how far the notion of literary and artistic ‚experiment‘ has nowadays changed into a label which may be attributed to anything and ad libitum. Some important stages from the history of this concept as well as its relation to the scientific idea of an ‚experiment‘ are discussed; and also some experimental works which tend to hide their beginnings and endings.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 18:13