2019
Literarisches Experimentieren ohne Anfang und Ende? Überlegungen zur Legitimität des Begriffs literarischer und künstlerischer Experimente
MAURACH, MartinZákladní údaje
Originální název
Literarisches Experimentieren ohne Anfang und Ende? Überlegungen zur Legitimität des Begriffs literarischer und künstlerischer Experimente
Název česky
Literární experimentování bez začátku a konce? Úvahy o legitimitě konceptu literárních a uměleckých experimentů
Název anglicky
Literary experiment without beginning nor end? Some remarks on the validity of the notion of literary and artistic experiments
Autoři
MAURACH, Martin
Vydání
Plzeň, Experimentierräume in der deutschen Literatur. od s. 5-14, 10 s. 2019
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-261-0900-6
Klíčová slova česky
termín experimentu, použití, historie, začátek, konec
Klíčová slova anglicky
concept of artistic experiments, use, history, beginning, ending
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2021 16:03, doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
V originále
Der Text geht der Frage nach, inwieweit der Begriff des literarischen und künstlerischen Experiments heute zu einem beliebig vergebenen Etikett geworden ist. Dazu werden einige Stationen aus seiner Geschichte sowie sein Verhältnis zum naturwissenschaftlichen Experimentbegriff kurz erörtert; ebenso einige Beispiele experimenteller Arbeiten, die ihren Anfang und ihr Ende verschleiern.
Česky
Text zkoumá, do jaké míry se dnes koncept literárního a uměleckého experimentu stal libovolně přisvojovánou nálepkou. Za tímto účelem jsou stručně diskutovány některá zastavení z jeho historie a jeho vztahu k vědeckému pojetí experimentu.
Anglicky
This essay asks in how far the notion of literary and artistic ‚experiment‘ has nowadays changed into a label which may be attributed to anything and ad libitum. Some important stages from the history of this concept as well as its relation to the scientific idea of an ‚experiment‘ are discussed; and also some experimental works which tend to hide their beginnings and endings.