2020
Změny v zákoně o silničním provozu od roku 2006 – snaha po zvýšení bezpečnosti silničního provozu nebo obecních (a jiných) rozpočtů?
MÁRTON, MichalZákladní údaje
Originální název
Změny v zákoně o silničním provozu od roku 2006 – snaha po zvýšení bezpečnosti silničního provozu nebo obecních (a jiných) rozpočtů?
Název anglicky
The traffic law since 2006-the effort for increase of safety in traffic or public budgets
Autoři
MÁRTON, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Cofola 2020. Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců, od s. 1186-1206, 21 s. 2020
Nakladatel
MUNI Press
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50501 Law
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/20:A0000199
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-210-9670-7
Klíčová slova anglicky
traffic violation; systém of items for drivers; centrum of safety ride; penalty; municipal police; automated technical equipment
Změněno: 23. 1. 2022 18:37, JUDr. Michal Márton, PhD.
V originále
V posledních 15 letech doznala právní úprava silničního provozu velkých změn – zavedení bodového hodnocení řidičů, zvyšování pravomocí obecní policie, zjišťování dopravních přestupků cestou automatizovaných technických prostředků. Na konci každého zjištěného přestupku je však správní trest pokuty, která je v pojednávaných případech příjmem obce. Řidiči mohou být odečteny body absolvováním zpoplatněného školení u soukromého subjektu. Jsou změny právní úpravy motivovány toliko snahou po zvýšení bezpečnosti na silnicích, jak představuje zákonodárce, nebo zde hraje nemalou roli i ekonomická stránka. Na tyto otázky se příspěvek pokouší nalézt odpověď.
Anglicky
Recent 15 year could be characterized as the period of great changes in the traffic law – implementation of system of items for drivers, increase the power of municipal police, and the detection of traffic violation throuhgt the automated technical equipment. In the end of each detected traffic violation is the punismnet of penalty, which is in cases above the income of municipality. The driver can reach the deduction of items by participation on paid courses provided by private subject. Is the aim of lawmaker only the safety on the roads as he declares or is there a singnificant role of economic side? The aim of the paper is trying to find out the answers.