D 2020

Změny v zákoně o silničním provozu od roku 2006 – snaha po zvýšení bezpečnosti silničního provozu nebo obecních (a jiných) rozpočtů?

MÁRTON, Michal

Základní údaje

Originální název

Změny v zákoně o silničním provozu od roku 2006 – snaha po zvýšení bezpečnosti silničního provozu nebo obecních (a jiných) rozpočtů?

Název anglicky

The traffic law since 2006-the effort for increase of safety in traffic or public budgets

Autoři

MÁRTON, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Cofola 2020. Sborník příspěvků mladých právníků, doktorandů a právních vědců, od s. 1186-1206, 21 s. 2020

Nakladatel

MUNI Press

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50501 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19520/20:A0000199

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-210-9670-7

Klíčová slova anglicky

traffic violation; systém of items for drivers; centrum of safety ride; penalty; municipal police; automated technical equipment
Změněno: 23. 1. 2022 18:37, JUDr. Michal Márton, PhD.

Anotace

V originále

V posledních 15 letech doznala právní úprava silničního provozu velkých změn – zavedení bodového hodnocení řidičů, zvyšování pravomocí obecní policie, zjišťování dopravních přestupků cestou automatizovaných technických prostředků. Na konci každého zjištěného přestupku je však správní trest pokuty, která je v pojednávaných případech příjmem obce. Řidiči mohou být odečteny body absolvováním zpoplatněného školení u soukromého subjektu. Jsou změny právní úpravy motivovány toliko snahou po zvýšení bezpečnosti na silnicích, jak představuje zákonodárce, nebo zde hraje nemalou roli i ekonomická stránka. Na tyto otázky se příspěvek pokouší nalézt odpověď.

Anglicky

Recent 15 year could be characterized as the period of great changes in the traffic law – implementation of system of items for drivers, increase the power of municipal police, and the detection of traffic violation throuhgt the automated technical equipment. In the end of each detected traffic violation is the punismnet of penalty, which is in cases above the income of municipality. The driver can reach the deduction of items by participation on paid courses provided by private subject. Is the aim of lawmaker only the safety on the roads as he declares or is there a singnificant role of economic side? The aim of the paper is trying to find out the answers.