V originále
V rámci odborné i laické veřejnosti je donekonečna omílána otázka vstřícné veřejné správy, která je pak následně podrobována kritice konstruktivní či nikoli na všech úrovních. Jedna stránka věci je nepochybně vstřícný úřad dbající principů dobré správy a úřední osoba, která má svými odbornými znalostmi a nestranným přístupem zajistit optimální výkon veřejné správy. Na druhé straně pak stojí osoba, která je účastníkem správního řízení či jinak jí je veřejná služba poskytována, přičemž písemné projevy této osoby nemusí být vedeny ani v elementárních principech slušnosti. Cílem příspěvku je postihnout možnosti úřední osoby jak na tyto specifické situace, které jsou často vnímány jako osobní útok, reagovat, a to v kontextu závěrů dosavadní soudní judikatury.
Anglicky
Among wild range of educated and common public is still discussed the question focused on the accommodating public administration, which is also critisized sometimes in constructive way, sometimes no. On the one side is the accomodating office ruling with the principles of good public administration and the official, who is well known of laws and orders and respects the impartiality, which provides the optimal rule of public administration. On the other side is the person, which is the participant of public proceedings or the acceptor of the public service, but the communication of this person don´t respect the elemental principles of politeness. The aim of the paper is the presentation of the possible official´s reactions on this specific situations, which can be percceded as the personal attack, in the context of recent judicial decisions.