D 2020

ÚŘEDNÍ OSOBA A PROBLÉMOVÍ „KLIENTI-PISATELÉ“

MÁRTON, Michal

Základní údaje

Originální název

ÚŘEDNÍ OSOBA A PROBLÉMOVÍ „KLIENTI-PISATELÉ“

Název anglicky

THE OFFICIAL AND PROBLEMATIC „CLIENTS-WRITTERS“

Autoři

MÁRTON, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové, MMK 2020 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 264-269, 6 s. 2020

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50501 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19520/20:A0000200

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-87952-33-7

Klíčová slova anglicky

official; offensive submission; violation; enforcement
Změněno: 23. 1. 2022 18:38, JUDr. Michal Márton, PhD.

Anotace

V originále

V rámci odborné i laické veřejnosti je donekonečna omílána otázka vstřícné veřejné správy, která je pak následně podrobována kritice konstruktivní či nikoli na všech úrovních. Jedna stránka věci je nepochybně vstřícný úřad dbající principů dobré správy a úřední osoba, která má svými odbornými znalostmi a nestranným přístupem zajistit optimální výkon veřejné správy. Na druhé straně pak stojí osoba, která je účastníkem správního řízení či jinak jí je veřejná služba poskytována, přičemž písemné projevy této osoby nemusí být vedeny ani v elementárních principech slušnosti. Cílem příspěvku je postihnout možnosti úřední osoby jak na tyto specifické situace, které jsou často vnímány jako osobní útok, reagovat, a to v kontextu závěrů dosavadní soudní judikatury.

Anglicky

Among wild range of educated and common public is still discussed the question focused on the accommodating public administration, which is also critisized sometimes in constructive way, sometimes no. On the one side is the accomodating office ruling with the principles of good public administration and the official, who is well known of laws and orders and respects the impartiality, which provides the optimal rule of public administration. On the other side is the person, which is the participant of public proceedings or the acceptor of the public service, but the communication of this person don´t respect the elemental principles of politeness. The aim of the paper is the presentation of the possible official´s reactions on this specific situations, which can be percceded as the personal attack, in the context of recent judicial decisions.