2021
HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
KLEPEK, Martin a Daniel KVÍČALAZákladní údaje
Originální název
HOW COVID19 CRISIS SHAKED CUSTOMER LOYALTY IN E-COMMERCE?
Název česky
Jak Covid-19 ovlivnil zákaznickou loajalitu v e-commerce?
Autoři
KLEPEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel KVÍČALA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
8. vyd. Trnava, Marketing Identity, od s. 248-256, 9 s. 2021
Nakladatel
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Fakulta masmediálnej komunikácie
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000298
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISSN
Klíčová slova anglicky
Consumer Behaviour; E-Commerce; E-Shop; Loyalty; Online Consumer Behaviour; Pareto Rule;
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2023 22:07, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
Consumer loyalty is a broad and important topic for marketers around the world for centuries. With the pandemic situation in Europe and the world the ultimate question arises. How the changes in consumer behaviour were projected into loyalty measures? Since e-commerce experienced dramatic shifts during COVID19 crisis, we picked online shopping loyalty behaviour for our investigation. We used customer data from e-shop from more than thirteen thousand people and compared loyalty behaviour before and during a pandemic situation. Our data shows changes in loyalty in form of the number of transactions made by 20% of most loyal customers as well as in profitability of the same 20% most loyal customers. Moreover, we again support the evidence that the Pareto 80/20 rule does not apply to ecommerce and the proportion is more or less around 60% maximum.