Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{51942, author = {Dostalová, Eva and Viktorin, Jan}, article_location = {Prešov}, article_number = {2}, keywords = {teachers; inclusion; inclusive education; chronic diseases; epilepsy; family}, language = {cze}, issn = {2585-7363}, journal = {Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}, title = {Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním}, url = {https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf}, volume = {10}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 51942 AU - Dostalová, Eva - Viktorin, Jan PY - 2021 TI - Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním JF - Štúdie zo špeciálnej pedagogiky VL - 10 IS - 2 SP - 66-86 EP - 66-86 PB - Vydavateľstvo Prešovskej univerzity SN - 25857363 KW - teachers KW - inclusion KW - inclusive education KW - chronic diseases KW - epilepsy KW - family UR - https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%202.pdf N2 - Hlavním cílem průzkumu bylo analyzovat postoje pedagogů běžných základních škol ke vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na podkladě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle, které se orientovaly na zjištění, jak pedagogové hodnotí spolupráci s vedením školy při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním, jakým způsobem pedagogové spolupracují s poradenskými pracovníky při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním a do jaké míry jsou pedagogové obeznámeni s osobní situací žáka s chronickým onemocněním. Z těchto cílů vycházejí tři hypotézy, které byly průzkumem ověřovány. K dosažení cílů průzkumu byla použita kvantitativní metoda formou dotazníku vlastní konstrukce, 192 respondentů, zájemců participujících na průzkumu, tvořilo výběrový soubor. Analýzou postojů pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že pedagogové převážně hodnotí spolupráci s vedením školy při vzdělávání žáků s chronickým onemocněním pozitivně. Dále bylo zjištěno, že pedagogové se obracejí na poradenské pracovníky školy v celé řadě případů, nejčastěji však při vyhodnocování podpůrných opatření. Taktéž bylo zjištěno, že pedagogové jsou velice dobře obeznámeni s osobní situací žáka, nejvíce s jeho zdravotními omezeními. ER -
DOSTALOVÁ, Eva and Jan VIKTORIN. Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním (Teachers‘ Attitudes towards Inclusive Education of Pupils with Chronic Diseases). \textit{Štúdie zo špeciálnej pedagogiky}. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, vol.~10, No~2, p.~66-86. ISSN~2585-7363.
|