BARTÓK, Ottó, Vratislav KOZÁK and Radka BAUEROVÁ. Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic. EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun: INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, vol. 16, No 3, p. 679-695. ISSN 1689-765X. Available from: https://dx.doi.org/10.24136/eq.2021.025.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic
Name in Czech Online nakupování potravin: pohled zákazníků z České republiky
Authors BARTÓK, Ottó (203 Czech Republic, guarantor), Vratislav KOZÁK (203 Czech Republic) and Radka BAUEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun, INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, 1689-765X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Odkaz na webovou stránku
RIV identification code RIV/47813059:19520/21:A0000223
Organization unit School of Business Administration in Karvina
Doi http://dx.doi.org/10.24136/eq.2021.025
UT WoS 000707650000009
Keywords (in Czech) potraviny; e-shop; zákazník; chování; online nakupování potravin
Keywords in English grocery; e-shop; customer; behaviour; online grocery shopping
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Miroslava Snopková, učo 43819. Changed: 12/4/2022 20:58.
Abstract
Online shopping is becoming popular among most customers thanks to quickness and easy shopping, and also due the COVID pandemic. Companies are aware of the great interest of customers and, as a consequence, e-commerce is expanding. There has been a significant increase in online grocery purchases due to economic growth in the past few years. Online shopping attracts a lot of research interest, individual authors and this is a widely dis-cussed topic. It should be borne in mind that online purchasing of food has its own peculiarities compared to the segment of electronics or fashion from the perspective of everyday needs.
Abstract (in Czech)
Nakupování online se stává oblíbeným u většiny zákazníků díky rychlosti a snadnosti nákupu a také díky pandemii COVID. Společnosti si uvědomují velký zájem zákazníků, a proto se elektronické obchodování rozšiřuje. V posledních několika letech došlo díky hospodářskému růstu k výraznému nárůstu nákupů potravin online. Nakupování online přitahuje velký zájem výzkumníků, jednotlivých autorů a jedná se o široce diskutované téma. Je třeba mít na paměti, že online nákup potravin má z hlediska každodenních potřeb svá specifika ve srovnání se segmentem elektroniky nebo módy.
PrintDisplayed: 5/5/2024 03:03