D
2021
Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
BOTLÍKOVÁ, Milena
Základní údaje
Originální název
Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Název česky
Postoj generací k rybnikářství v kontextu cestovního ruchu
Název anglicky
Attitudes of generations to fish farming in the context of tourism
Autoři
BOTLÍKOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XXIV. Brno, International Colloquium on Regional Sciences, od s. 301-307, 7 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50701 Cultural and economic geography
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19240/21:A0000963
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Klíčová slova česky
cestovní ruch; rybářství; postoje; generace YZ
Klíčová slova anglicky
tourism; fisheries; attitudes; generation YZ
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti
DG18P02OVV057, projekt VaV.
V originále
Cílem článku bylo identifikovat úroveň asociace mezi rybnikářstvím a vybranými atributy, zejména z oblasti turismu, tradic nebo základních funkcí rybníků mezi generacemi, prioritně generacemi YZ. Dále bylo cílem ověřit, zda existují statisticky významné rozdíly mezi asociacemi generací pomocí testu Kruskal - Wallis. Analýza dotazníkového šetření ukázala, že vazba mezi rybnikařením a vybranými atributy s nadcházejícími generacemi klesá. Více než cestovním ruchem si mladá generace vybavuje rybníky s tradičními vánočními svátky, ryby na talíři s rybnikářstvím. Tyto nové generace (YZ) budou tvořit významný segment cestovního ruchu. Pro rozvoj rybářské turistiky je nutné identifikovat povědomí o rybářství, vytvářet produkty a komunikační strategie šité na míru těmto generacím, podporovat spolupráci s influencery, využívat Facebook, Instagram nebo stimulovat poptávku pomocí rybí gastronomie a výlovů rybníků, které jsou mladší generaci nejblíže.
Anglicky
The aim of the article was to identify the level of association between fishing and selected attributes, especially from the field from tourism, traditions or basic functions of ponds, especially the between generation of YZ. Furthermore, the aim was to verify whether there are statistically significant differences between the associations of generations using the Kruskal - Wallis test. The analysis of the questionnaire survey showed that the connection between fish farming and selected attributes with the coming generations is decreasing. More than tourism, the young generation recalls ponds with traditional Christmas holidays, fish on a plate with fishing ponds. These new generations (YZ) will form a significant segment of tourism. For the development of fishing tourism, it is necessary to create products and communication strategies tailored to these generations, cooperate with influencers, use Facebook, Instagram or stimulate demand with the help of fish gastronomy and catch, which are closest to the younger generation.
Zobrazeno: 28. 12. 2024 21:21