D 2021

Evaluation of Entrepreneurial Education Priorities in the Case of International Project

NENIČKA, Lubomír and Zuzana NENIČKOVÁ

Basic information

Original name

Evaluation of Entrepreneurial Education Priorities in the Case of International Project

Name in Czech

Hodnocení pritorit podnikatelského vzdělávání v případě mezinárodního projektu

Authors

NENIČKA, Lubomír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana NENIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Karviná, Proceedings of the 3rd International Conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Conference Proceedings. p. 412-419, 8 pp. 2021

Publisher

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19520/21:A0000256

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7510-456-4

Keywords (in Czech)

analyticko-hierarchický proces, podnikatelské vzdělávání, mezinárodní spolupráce

Keywords in English

analytic hierarchy process; entrepreneurial education; international cooperation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 12/4/2022 12:44, Miroslava Snopková

Abstract

V originále

The paper deals with entrepreneurial education by the example of the international project Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams (ECMT+). Participants of the project evaluated chosen aspects of entrepreneurial education in the international environment. The aim of this contribution is to evaluate the importance of aforementioned aspects from the perspectives of several Czech participants using the method called analytic hierarchy process (AHP). Results of this evaluation can help focus more exactly on students’ needs and expectations within entrepreneurial education.

In Czech

Článek se zabývá podnikatelským vzděláváním na příkladu mezinárodního projektu ECMT+. Účastníci projektu hodnotily vybrané aspekty podnikatelského vzdělávání v mezinárodním prostředí. Cílem příspěvku je zhodnotit důležitost zmíněných aspektů z pohledu některých českých účastníků s využitím metody analyticko-hierarchický proces. Výsledky tohoto hodnocení mohou pomoci v rámci podnikatelského vzdělávání zaměřit se přesněji na potřeby a očekávání studentů.