Detailed Information on Publication Record
2021
Evaluation of Entrepreneurial Education Priorities in the Case of International Project
NENIČKA, Lubomír and Zuzana NENIČKOVÁBasic information
Original name
Evaluation of Entrepreneurial Education Priorities in the Case of International Project
Name in Czech
Hodnocení pritorit podnikatelského vzdělávání v případě mezinárodního projektu
Authors
NENIČKA, Lubomír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Zuzana NENIČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Karviná, Proceedings of the 3rd International Conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Conference Proceedings. p. 412-419, 8 pp. 2021
Publisher
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19520/21:A0000256
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7510-456-4
Keywords (in Czech)
analyticko-hierarchický proces, podnikatelské vzdělávání, mezinárodní spolupráce
Keywords in English
analytic hierarchy process; entrepreneurial education; international cooperation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 12/4/2022 12:44, Miroslava Snopková
V originále
The paper deals with entrepreneurial education by the example of the international project Entrepreneurship and Communication in Multicultural Teams (ECMT+). Participants of the project evaluated chosen aspects of entrepreneurial education in the international environment. The aim of this contribution is to evaluate the importance of aforementioned aspects from the perspectives of several Czech participants using the method called analytic hierarchy process (AHP). Results of this evaluation can help focus more exactly on students’ needs and expectations within entrepreneurial education.
In Czech
Článek se zabývá podnikatelským vzděláváním na příkladu mezinárodního projektu ECMT+. Účastníci projektu hodnotily vybrané aspekty podnikatelského vzdělávání v mezinárodním prostředí. Cílem příspěvku je zhodnotit důležitost zmíněných aspektů z pohledu některých českých účastníků s využitím metody analyticko-hierarchický proces. Výsledky tohoto hodnocení mohou pomoci v rámci podnikatelského vzdělávání zaměřit se přesněji na potřeby a očekávání studentů.