2022
Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
VIKTORIN, JanZákladní údaje
Originální název
Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Název česky
Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
Název anglicky
Creativity in Children and Students with Dyslexia
Autoři
VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, 2585-7363
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/22:A0000353
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
přehledová studie; tvůrčí schopnost; dyslexie; originalita myšlení; pozitivní aspekty
Klíčová slova anglicky
literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2022 13:42, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Přehledová studie analyzuje deset odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity dětí a žáků dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U dětí a žáků s dyslexií jsou zmiňovány zvýšený tvůrčí potenciál a vynikající vizualizační schopnosti. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií nebyla zcela jednoznačně prokázána významně vyšší úroveň kreativity u dětí a žáků s dyslexií ve srovnání s intaktními dětmi a žáky.
Anglicky
The literature review analyzes ten specialized papers, which are focused on the issue of increased creativity of children and students with dyslexia. In connection to dyslexia, it is beginning to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which are developing in the context of possible weaknesses. In children and students with dyslexia, increased creative potential and excellent visualization skills are mentioned. Based on the results of foreign research studies, a significantly higher level of creativity in children and students with dyslexia in comparison with intact children and students was not clearly demonstrated.