J 2022

Kreativita u dětí a žáků s dyslexií

VIKTORIN, Jan

Základní údaje

Originální název

Kreativita u dětí a žáků s dyslexií

Název česky

Kreativita u dětí a žáků s dyslexií

Název anglicky

Creativity in Children and Students with Dyslexia

Autoři

VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, Prešov, Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, 2585-7363

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/22:A0000353

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

přehledová studie; tvůrčí schopnost; dyslexie; originalita myšlení; pozitivní aspekty

Klíčová slova anglicky

literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2022 13:42, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Přehledová studie analyzuje deset odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity dětí a žáků dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U dětí a žáků s dyslexií jsou zmiňovány zvýšený tvůrčí potenciál a vynikající vizualizační schopnosti. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií nebyla zcela jednoznačně prokázána významně vyšší úroveň kreativity u dětí a žáků s dyslexií ve srovnání s intaktními dětmi a žáky.

Anglicky

The literature review analyzes ten specialized papers, which are focused on the issue of increased creativity of children and students with dyslexia. In connection to dyslexia, it is beginning to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which are developing in the context of possible weaknesses. In children and students with dyslexia, increased creative potential and excellent visualization skills are mentioned. Based on the results of foreign research studies, a significantly higher level of creativity in children and students with dyslexia in comparison with intact children and students was not clearly demonstrated.