2020
Dopady COVID -19 na lázeňství
BOTLÍKOVÁ, MilenaZákladní údaje
Originální název
Dopady COVID -19 na lázeňství
Název česky
Dopady COVID -19 na lázeňství
Název anglicky
Impact of COVID-19 on the SPA Industry
Autoři
BOTLÍKOVÁ, Milena
Vydání
21th International Scientific Conference International Relations 2020: Current Issues of World Economy and Politics, 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN
978-80-225-4786-4
Klíčová slova česky
lázně; Covid-19; voucher; Česká republika
Klíčová slova anglicky
Spa; Covid-19; voucher; Czech Republic
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti
SGS2/2019, projekt VaV.
Změněno: 20. 2. 2022 14:19, Ing. Milena Botlíková, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá problematikou lázeňství v době koronavirové krize. Lázeňství představuje české národní „stříbro“. Jeho pozitivní růst byl, jako v případě mnoha jiných odvětví, zastaven a omezován vládními nařízeními a opatřeními. Cílem článku bylo komparovat vývoj toků hostů, zhodnotit situaci v českém lázeňství a následně predikovat vývoj lázeňské turistiky. Dále byl objasněn průběh a přínos podpory lázeňství ve formě voucheru. Na základě analýz je zřejmé, že zájem o lázně po oživení jejich nabídky zaznamenal nárůst především ze strany domácí klientely. Zájem zahraniční návštěvníků se již nevrátil na původní úroveň, došlo rovněž ke geografickému přeskupení klientely. Podpora ze strany státu, která nebyla v plné míře využita, byla podle lázní přínosem.
Anglicky
The article deals with the issue of spa during the coronavirus crisis. Spa is one of the Czech national sources. Its positive growth, like many industries, has been halted and curtailed by government regulations and measures. Based on a comparison of the development of guest flows, the situation in the Czech spa industry was evaluated and the development of spa tourism was predicted using moving averages, and the course and benefits of spa support in the form of a voucher were clarified. Based on the analysis, it is clear that the interest in the spa, after their revival of the offer, increased mainly from domestic clients. The interest of foreign clients has not returned to its original level, they have also been geographically regrouped. According to the spa, the support from the state, which was not fully used, was a benefit.