2021
Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study
DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA a Martin KLEPEKZákladní údaje
Originální název
Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study
Autoři
DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Roman ŠPERKA (703 Slovensko, domácí) a Martin KLEPEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Karviná, Proceedings of International Conference Economic and Societal Challenges of the European Economy (Covid and Post-Covid Period), od s. 63-74, 12 s. 2021
Nakladatel
Silesian University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/21:A0000307
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-488-5
Klíčová slova anglicky
Education;migration; integration process
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2023 21:36, Miroslava Snopková
Anotace
V originále
Increased migration brings pressure on the local education system. Parents' migration has the effect of acquiring their children's skills and developing their intellectual capital. The article assesses how primary schools in a selected locality are prepared to inform, support and integrate pupils from a foreign language environment. The pilot analysis was performed from secondary data of schools involved in the system support project for teaching Czech in Prague. The surprising result is that only one school achieved the result of a prepared and active school. The second group consists of another five schools. Six schools do not reach even a quarter of points.