D 2021

Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study

DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA a Martin KLEPEK

Základní údaje

Originální název

Migration and Integration at School Level: A Czech Preliminary Study

Autoři

DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Roman ŠPERKA (703 Slovensko, domácí) a Martin KLEPEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Karviná, Proceedings of International Conference Economic and Societal Challenges of the European Economy (Covid and Post-Covid Period), od s. 63-74, 12 s. 2021

Nakladatel

Silesian University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/21:A0000307

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-7510-488-5

Klíčová slova anglicky

Education;migration; integration process

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2023 21:36, Miroslava Snopková

Anotace

V originále

Increased migration brings pressure on the local education system. Parents' migration has the effect of acquiring their children's skills and developing their intellectual capital. The article assesses how primary schools in a selected locality are prepared to inform, support and integrate pupils from a foreign language environment. The pilot analysis was performed from secondary data of schools involved in the system support project for teaching Czech in Prague. The surprising result is that only one school achieved the result of a prepared and active school. The second group consists of another five schools. Six schools do not reach even a quarter of points.