Detailed Information on Publication Record
2021
Fehler in Schüleraufsätzen. Ergebnisse einer textlinguistischen Analyse.
KRAMOLIŠOVÁ, MarkétaBasic information
Original name
Fehler in Schüleraufsätzen. Ergebnisse einer textlinguistischen Analyse.
Name in Czech
Chyby ve studentských slohových pracích. Výsledky textovo-lingvistické analýzy.
Name (in English)
Mistakes in student essays. Results of a text-linguistic analysis.
Authors
KRAMOLIŠOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Opava, Twenty-first Century Perspective on Text Analysis / Perspektiven der Textanalyse im 21. Jahrhundert. p. 133-146, 14 pp. 2021
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60203 Linguistics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19240/21:A0000925
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7510-481-6
Keywords (in Czech)
textová analýza; slohové práce; chyba; analýza chyb; typologie chyb; komunikace
Keywords in English
text analysis; essays; mistake; analysis of mistakes; typology of mistakes; communication
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2022 13:16, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.
V originále
Das Kapitel setzt sich zum Ziel, die Ergebnisse einer Fehleranalyse von Schüleraufsätzen vorzustellen, um die häufigsten Fehlerursachen, die tschechische Schüler beim Deutschlernen machen, zu entdecken, zu benennen und zu beschreiben. Die einzelnen Fehler werden auf der orthographischen, morpho-syntaktischen und lexikalischen Ebene analysiert und die Häufigkeit der einzelnen Fehler ausgewertet.
In Czech
Kapitola si klade za cíl představit výsledky analýzy chyb studentských slohových prací, odhalit, pojmenovat a popsat nejčastější příčiny chyb při učení němčiny. Jednotlivé chyby a jejich četnost jsou analyzovány a vyhodnoceny na úrovni ortografické, morfosytaktické a lexikální.
In English
The aim of this article is to present the results of an analysis of the mistakes in the essays and to find out, name and describe the most frequent causes of the mistakes made by Czech students who learn German. The research deals with the orthographic, morphological, syntactic and lexical mistakes and the frequency of them.