D 2021

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

VÁCLAVÍNKOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

Název česky

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

Název anglicky

The effect of COVID 19 pandemia on trends of coulinary tourism.

Vydání

Karviná, od s. 221-229, 251 s. 2021

Nakladatel

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-7510-462-5

Klíčová slova česky

cestovní ruch, gastronomie, pandemie, COVID

Klíčová slova anglicky

tourism, gastronomy, pandemics, COVID

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 11:21, Mgr. Klára Václavínková

Anotace

V originále

Kulinářský cestovní ruch patří mezi významné formy cestovního ruchu. Celosvětová pandemie COVID snížila ve všech částech světa domácí i příjezdový cestovní ruch. Cílem článku je pospat vliv epidemie na gastronomické zařízení v době omezení a uvést některé nově vzniklé trendy, jež vznikly v reakci na tuto novou situaci. U všech statistických ukazatelů došlo k výraznému poklesu. Objevují se nové trendy v kulinářském cestovním ruchu, jsou to „take away“, internetové objednávky, užívání online aplikací, důraz na hygienu při transportu a balení pokrmů.

Anglicky

Culinary tourism is one of the important forms of tourism. The global COVID pandemic has reduced domestic and inbound tourism in all parts of the world. The aim of the article is to describe the impact of the epidemic on gastronomic facilities in times of limitation and to list some of the emerging trends that have emerged in response to this new situation. There was a significant decline in all statistical indicators. New trends in culinary tourism are emerging, such as "take away", online orders, use of online applications, emphasis on hygiene in transport and food packaging.