Detailed Information on Publication Record
2021
Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.
VÁCLAVÍNKOVÁ, KláraBasic information
Original name
Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.
Name in Czech
Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.
Name (in English)
The effect of COVID 19 pandemia on trends of coulinary tourism.
Authors
Edition
Karviná, p. 221-229, 251 pp. 2021
Publisher
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
ISBN
978-80-7510-462-5
Keywords (in Czech)
cestovní ruch, gastronomie, pandemie, COVID
Keywords in English
tourism, gastronomy, pandemics, COVID
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2022 11:21, Mgr. Klára Václavínková
V originále
Kulinářský cestovní ruch patří mezi významné formy cestovního ruchu. Celosvětová pandemie COVID snížila ve všech částech světa domácí i příjezdový cestovní ruch. Cílem článku je pospat vliv epidemie na gastronomické zařízení v době omezení a uvést některé nově vzniklé trendy, jež vznikly v reakci na tuto novou situaci. U všech statistických ukazatelů došlo k výraznému poklesu. Objevují se nové trendy v kulinářském cestovním ruchu, jsou to „take away“, internetové objednávky, užívání online aplikací, důraz na hygienu při transportu a balení pokrmů.
In English
Culinary tourism is one of the important forms of tourism. The global COVID pandemic has reduced domestic and inbound tourism in all parts of the world. The aim of the article is to describe the impact of the epidemic on gastronomic facilities in times of limitation and to list some of the emerging trends that have emerged in response to this new situation. There was a significant decline in all statistical indicators. New trends in culinary tourism are emerging, such as "take away", online orders, use of online applications, emphasis on hygiene in transport and food packaging.