D 2021

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

VÁCLAVÍNKOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

Name in Czech

Vliv pandemie COVID 19 na trendy v kulinářském cestovním ruchu.

Name (in English)

The effect of COVID 19 pandemia on trends of coulinary tourism.

Edition

Karviná, p. 221-229, 251 pp. 2021

Publisher

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

School of Business Administration in Karvina

ISBN

978-80-7510-462-5

Keywords (in Czech)

cestovní ruch, gastronomie, pandemie, COVID

Keywords in English

tourism, gastronomy, pandemics, COVID

Tags

Reviewed
Změněno: 2/3/2022 11:21, Mgr. Klára Václavínková

Abstract

V originále

Kulinářský cestovní ruch patří mezi významné formy cestovního ruchu. Celosvětová pandemie COVID snížila ve všech částech světa domácí i příjezdový cestovní ruch. Cílem článku je pospat vliv epidemie na gastronomické zařízení v době omezení a uvést některé nově vzniklé trendy, jež vznikly v reakci na tuto novou situaci. U všech statistických ukazatelů došlo k výraznému poklesu. Objevují se nové trendy v kulinářském cestovním ruchu, jsou to „take away“, internetové objednávky, užívání online aplikací, důraz na hygienu při transportu a balení pokrmů.

In English

Culinary tourism is one of the important forms of tourism. The global COVID pandemic has reduced domestic and inbound tourism in all parts of the world. The aim of the article is to describe the impact of the epidemic on gastronomic facilities in times of limitation and to list some of the emerging trends that have emerged in response to this new situation. There was a significant decline in all statistical indicators. New trends in culinary tourism are emerging, such as "take away", online orders, use of online applications, emphasis on hygiene in transport and food packaging.