2021
Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
VIKTORIN, JanZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky
Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky
Inclusive education and special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities
Autoři
VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Opava, 172 s. 2021
Nakladatel
Slezská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/21:A0000358
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-489-2
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; lehké mentální postižení; žák s lehkým mentálním postižením; učitelé; podpůrná opatření; vyučovací proces; výukové metody; organizační formy; didaktické pomůcky; speciálněpedagogická podpora; školní speciální pedagog
Klíčová slova anglicky
inclusive education; mild intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teachers; support measures; teaching process; teaching methods; organizational forms; didactic aids; special pedagogical support; school special educator
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2022 11:10, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
V originále
Výzkumná monografie se zabývá analýzou edukačního procesu žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu a analýzou role školních speciálních pedagogů při práci s žáky s lehkým mentálním postižením. Teoretické kapitoly se zaměřují na žáky s lehkým mentálním postižením v heterogenní třídě a na speciálněpedagogickou podporu žáků s lehkým mentálním postižením. Empirické kapitoly formulují výzkumné problémy, výzkumné cíle a použité metodiky výzkumných šetření. Ve výzkumech jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumných šetření a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.
Anglicky
The research monography deals with the analysis of the educational process of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools and the analysis of the role of school special educators in working with pupils with mild intellectual disabilities. Theoretical chapters focus on pupils with mild intellectual disabilities in a heterogeneous class and on special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities. Empirical chapters formulate research problems, research goals and used methodologies of research surveys. The research analyses data from self-designed questionnaires. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of research surveys and recommendations for special pedagogical practice.