B 2021

Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením

VIKTORIN, Jan

Základní údaje

Originální název

Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením

Název česky

Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením

Název anglicky

Inclusive education and special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities

Autoři

VIKTORIN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Opava, 172 s. 2021

Nakladatel

Slezská univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/21:A0000358

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-489-2

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; lehké mentální postižení; žák s lehkým mentálním postižením; učitelé; podpůrná opatření; vyučovací proces; výukové metody; organizační formy; didaktické pomůcky; speciálněpedagogická podpora; školní speciální pedagog

Klíčová slova anglicky

inclusive education; mild intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teachers; support measures; teaching process; teaching methods; organizational forms; didactic aids; special pedagogical support; school special educator

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2022 11:10, PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkumná monografie se zabývá analýzou edukačního procesu žáků s lehkým mentálním postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu a analýzou role školních speciálních pedagogů při práci s žáky s lehkým mentálním postižením. Teoretické kapitoly se zaměřují na žáky s lehkým mentálním postižením v heterogenní třídě a na speciálněpedagogickou podporu žáků s lehkým mentálním postižením. Empirické kapitoly formulují výzkumné problémy, výzkumné cíle a použité metodiky výzkumných šetření. Ve výzkumech jsou analyzovány data z dotazníků vlastní konstrukce. Závěrečné subkapitoly obsahují vyhodnocení stanovených hypotéz, závěry výzkumných šetření a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi.

Anglicky

The research monography deals with the analysis of the educational process of pupils with mild intellectual disabilities in mainstream schools and the analysis of the role of school special educators in working with pupils with mild intellectual disabilities. Theoretical chapters focus on pupils with mild intellectual disabilities in a heterogeneous class and on special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities. Empirical chapters formulate research problems, research goals and used methodologies of research surveys. The research analyses data from self-designed questionnaires. The final subchapters contain an evaluation of the established hypotheses, the conclusions of research surveys and recommendations for special pedagogical practice.