J 2021

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

VYMĚTALOVÁ, Karla

Basic information

Original name

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

Name in Czech

Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.

Name (in English)

Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century

Authors

VYMĚTALOVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60101 History

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/21:A0000959

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky

Keywords in English

history of scholarship; history of classical philology; classical languages

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2022 10:00, PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.

In English

In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.