VYMĚTALOVÁ, Karla. Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století. (Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century). Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis. Opava: Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, vol. 2021, No 14, p. 75-88. ISSN 1803-411X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Name in Czech Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Name (in English) Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century
Authors VYMĚTALOVÁ, Karla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60101 History
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19240/21:A0000959
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech) dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky
Keywords in English history of scholarship; history of classical philology; classical languages
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Karla Vymětalová, Ph.D., učo 11225. Changed: 28/3/2022 10:00.
Abstract
Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.
Abstract (in English)
In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.
PrintDisplayed: 20/7/2024 16:17