J
2021
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
VYMĚTALOVÁ, Karla
Basic information
Original name
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Name in Czech
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Name (in English)
Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century
Edition
Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis, Opava, Ústav historických věd, FPF Slezská univerzita, 2021, 1803-411X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60101 History
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19240/21:A0000959
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
dějiny školství; dějiny klasické filologie; klasické jazyky
Keywords in English
history of scholarship; history of classical philology; classical languages
V originále
Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.
In English
In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.
Displayed: 27/12/2024 00:56