J
2021
Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje
KOSTKOVÁ, Miroslava and Pavlína PELLEŠOVÁ
Basic information
Original name
Vývoj gastronomických trendů z perspektivy provozovatelů restauračních podniků na příkladě Moravskoslezského kraje
Name (in English)
Development of Trends in Gastronomy from the Perspective of Catering Providers on the Case of the Moravian Silesian Region
Edition
Ekonomická revue cestovného ruchu, 2021, 0139-8660
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19520/21:A0000311
Organization unit
School of Business Administration in Karvina
Keywords in English
A survey; Gastronomy trends; Restaurant offer;
V originále
Cílem článku je prozkoumat vývoj trendů v tvorbě nabídky a v poskytování gastronomických služeb na příkladu Moravskoslezského kraje. Bylo provedeno srovnání výsledků dvou průzkumů mezi zástupci restaurací, a to prostřednictvím online dotazníků a strukturovaných rozhovorů provedených v letech 2017 a 2020. Srovnání ukázalo, že tendence zavádět nové produkty a sledovat nové trendy je v roce 2020 výraznější než v roce 2017. výsledky průzkumů mohou být využity při vytváření nové nabídky a zavádění inovativních řešení v jiných destinacích a budování platformy pro další výzkum trendů souvisejících služeb cestovního ruchu pro zvýšení konkurenceschopnosti.
In English
The aim of the article is to examine the development of trends in the creation of the offer and in the provision of gastronomic services, on the example of the Moravian-Silesian Region. A comparison was made between the results of two surveys among restaurant representatives, through online questionnaires and structured interviews conducted in 2017 and 2020. The comparison showed that the tendency to introduce new products and follow new trends is more significant in 2020 than in 2017. The results of the surveys can be used in creating a new offer and implementing innovative solutions in other destinations and building a platform for further research on trends in related tourism services, to increase competitiveness.
Displayed: 27/12/2024 00:18