2022
Child protection system - just think differently?
FABIÁN, Petr, Magdalena SZAFRANEK, Albín ŠKOVIERA a Joana GORCZOWSKAZákladní údaje
Originální název
Child protection system - just think differently?
Název česky
Sytém ochrany dětí - čas myslet jinak?
Autoři
FABIÁN, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Magdalena SZAFRANEK (616 Polsko), Albín ŠKOVIERA (703 Slovensko) a Joana GORCZOWSKA (616 Polsko)
Vydání
1. vyd. Warszawa, 150 s. Creative Commons attribution 3,0, 2022
Nakladatel
Wydawnictwa Uniwerzytetu Warszawskiego
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50901 Other social sciences
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/22:A0000382
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-83-235-5486-8
Klíčová slova česky
Ochrana dětí, práva dítěte, trauma, rodina
Klíčová slova anglicky
Child protection; child rights; trauma; family
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2023 09:29, Mgr. Petr Fabián, PhD.
V originále
Assessment of the presented models This chapter is devoted to the comparison of all the presented models and the possible use of their strengths for the development of children and childhood protection. This is discussed with relation to the paradigm change according to Gilbert (2012) – child focus. The author debates that any help to children at risk can also be traumatizing and describes the different views: - New challenges for the education of social workers. - New dilemmas that can reduce of deepen the traumatization of the children. From the point of view of these dilemmas, the use of the strengths of the individual models to change the approaches in the assistance to children is presented. This is tied to the practical use of the inspiring tools of the presented systems without a fundamental change in legislation. These changes are described from the point of view of the child focus paradigm.
Česky
Assessment of the presented models Kapitola je věnovaná komparaci všech představených modelů a využití jejich silných stránek pro rozvoj ochrany dětí a dětství. Pro tuto změnu je využita změny paradigmatu podle Gilberta (2012) – child fokus. Autor zde poukazuje, že každá pomoc ohroženému dítěti může být i traumatizací a popisuje situaci pohledů: - Nové výzvy pro vzdělání sociálních pracovníků. - Nová dilemata, která mohou snižovat nebo prohlubovat traumatizaci dítěte. Z pohledu těchto výzev a dilemat následně je prezentováno využití silných stránek jednotlivých modelů ke změně myšlení o pomoci dětem a využití inspirujících nástrojů představených systémů bez zásadní změny legislativy. Popsané změny jsou z pohledu paradigmatu – child fokus.