2022
SELECTED TRENDS IN GASTRONOMY AS A CHALLENGE FOR ENTREPRENEURSHIP IN THE HOTEL INDUSTRY
KAJZAR, Patrik a Klára VÁCLAVÍNKOVÁZákladní údaje
Originální název
SELECTED TRENDS IN GASTRONOMY AS A CHALLENGE FOR ENTREPRENEURSHIP IN THE HOTEL INDUSTRY
Autoři
KAJZAR, Patrik (203 Česká republika, domácí) a Klára VÁCLAVÍNKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS_CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM, od s. 112-124, 13 s. 2022
Nakladatel
Institute of Hospitality Management and Economics
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50902 Social sciences, interdisciplinary
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19520/22:A0000326
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7632-076-5
Klíčová slova anglicky
Cuisine; hotel; pandemic; tourism
Změněno: 31. 10. 2022 15:24, Ing. Patrik Kajzar, Ph.D.
Anotace
V originále
The article focuses on the specific use of modern trends in the food service and hotel industry. The main aim is to identify the evolution of these trends in the context of the COVID pandemic and the limitations that have emerged. The authors identify the main trends that are relevant in gastronomy. The methods used are comparison and literature search. the introduction of new trends is a necessity from the customer's point of view. The main trends are digitalisation. responsible and sustainable tourism, thriving wellnessare walking (56% of travelers), visiting a spa or receiving beauty treatments (33%), cycling (24%), water sports activities (22%), taking a full body detox vacation (17%), changed views on mobility and hanged business travel.