VÁCLAVÍKOVÁ, Anna. Perspektivy trhu práce v České republice po roce 2021 (Labour market perspectives in the Czech Republic after 2021). první. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2021, p. 130-134. ISBN 978-80-7435-833-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Perspektivy trhu práce v České republice po roce 2021
Name in Czech Perspektivy trhu práce v České republice po roce 2021
Name (in English) Labour market perspectives in the Czech Republic after 2021
Authors VÁCLAVÍKOVÁ, Anna.
Edition první. Hradec Králové, p. 130-134, 5 pp. 2021.
Publisher Univerzita Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
ISBN 978-80-7435-833-3
Keywords (in Czech) Trh práce, perspektivy, koronavirus, zaměstnanost, změny na pracovního trhu
Keywords in English Labour market, Perspectives, Ccoronavirus, Employment, Changes at the Labour market
Changed by Changed by: Jana Tamfalová, učo 50913. Changed: 23/9/2022 12:56.
Abstract
Cílem příspěvku je naznačit, jaké změny nastanou v příštích letech na trhu práce. Nejde jen o změny v důsledku koronakrize, změny v profesní odbornosti, kvalifikací, zánik některých profesí, ale změny, které si vyžádají transformaci školství, jeho oborů, vznik nových profesí, rekvalifikace, digitalizace apod. Zároveň se potvrzuje, že mnohé obory budou nejen zachovány, ale naopak narůstá jejich potřeba. Otázka zní, zda je naše společnost na tyto nové skutečnosti připravena. Stav a úroveň zaměstnanosti a nezaměstnanosti je předmětem diskuzí ve všech zemích Evropy i světa, Česko nevyjímaje.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to indicate what changes will occur in the coming years at the labour market. These are not only changes due to Covid-19 crisis, changes in professional expertise, qualifications, decline of some professions, but changes that will require the transformation of education, its fields, the emergence of new professions, retraining, digitization etc. On the contrary, some fields and professions will be kept and they are needed more and more. The question is whether our society is ready for these new realities.
PrintDisplayed: 19/8/2024 13:21