ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 3 (Norské fondy LP-HROVA1A-005) (Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 3 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 3 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
Name (in English) Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 3 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
Authors ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19510/22:A0000390
Organization unit Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English social integration; Roma minority; education; community plans; strategic plans of cities and municipalities; evaluation reports; project monitoring indicators
Changed by Changed by: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Changed: 3/3/2023 20:01.
Abstract
Účastníci byli informováni o rozšíření členů platformy o komunitní sociální pracovníky, zájem o spolupráci projevili také zástupci romské komunity. Následovaly informace týkající se povinné publicity projektu a související motivace partnerů projektu ke sdílení problematiky sociálního začleňování romské menšiny na místní a regionální úrovni. K tomuto tématu se rozvinula bohatá diskuze k příkladům dobré praxe vhodných k publikování s cílem inspirovat a motivovat širokou veřejnost ke spolupráci při sociální integraci a zlepšování postavení Romů ve společnosti. Dále byly prezentovány návrhy vzdělávacích aktivit s důrazem na propojení aktivit s komunitními a strategickými plány měst Opava, Krnov a Moravský Beroun. Cílovou skupinu pro vzdělávací aktivity Slezské univerzity budou tvořit komunitní sociální pracovníci a terénní pracovníci v sociálních službách. Cílovou skupinou vzdělávacích aktivit ostatních zapojených organizací budou příslušníci romské komunity. Výstupem všech vzdělávacích aktivit bude evaluační zpráva jako podklad pro metodickou příručku, která je monitorovacím indikátorem projektu. Pozornost byla věnována podmínkám vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a diskutovány byly možnosti zapojení studentů SU do doučování žáků.
Abstract (in English)
The participants were informed that the platform's membership has been expanded to include community social workers, and representatives of the Romani community have also expressed interest in cooperation. This was followed by information regarding the mandatory publicity of the project and the related motivation of the project partners to share the issue of social inclusion of the Roma minority at the local and regional level. On this topic, a rich discussion developed on examples of good practice suitable for publication in order to inspire and motivate the general public to cooperate in social integration and improving the position of Roma in society. In addition, proposals for educational activities were presented, with an emphasis on linking the activities with the community and strategic plans of the towns of Opava, Krnov and Moravský Beroun. The target group for the educational activities of the Silesian University will be community social workers and field workers in social services. The target group of the educational activities of the other participating organisations will be members of the Roma community. The output of all educational activities will be an evaluation report as a basis for the methodological manual, which is a monitoring indicator of the project. Attention was paid to the educational conditions of children from socio-culturally disadvantaged backgrounds and the possibilities of involving SU students in tutoring pupils were discussed.
PrintDisplayed: 2/5/2024 16:26