2022
Evaluace přípravy a procesu realizace programů primární prevence (PRCH-IP_0035/2022, č. j.: MSMT-9369/2022-2)
ZEZULKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Evaluace přípravy a procesu realizace programů primární prevence (PRCH-IP_0035/2022, č. j.: MSMT-9369/2022-2)
Název anglicky
Evaluation of the preparation and implementation process of primary prevention programmes
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/22:A0000393
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova anglicky
risky behaviour of pupils; primary prevention programmes; strategic plan; minimum prevention programmes; examples of good practice
Změněno: 5. 12. 2022 14:23, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Zástupci šesti participujících základních škol prezentovali výsledky analýzy realizovaných programů primární prevence za období 2015 – 2020 na svých školách podle stanovených kritérií. Klíčové otázky analýzy byly zaměřeny na provázanost programů se strategickým záměrem škol a frekventovanými projevy rizikového chování žáků, na reflexi uplatňovaných metod a forem při realizaci programů, zapojení rodičů do programů primární prevence ad. Pozornost byla věnována nástrojům evaluace za účelem vyhodnocení jejich přínosu. Mezi účastníky workshopu se rozvinula bohatá diskuse, ve které pedagogové sdíleli své bohaté zkušenosti s konkrétními programy a zároveň se tak vzájemně inspirovali dobrými příklady primární prevence rizikového chování žáků základních škol.
Anglicky
Representatives of the six participating primary schools presented the results of the analysis of the primary prevention programmes implemented in their schools in the period 2015 - 2020 according to the set criteria. The key questions of the analysis were focused on the link between the programmes and the strategic plan of the schools and the frequent manifestations of risky behaviour of pupils, the reflection of the methods and forms applied in the implementation of the programmes, the involvement of parents in primary prevention programmes, etc. Attention was paid to evaluation tools in order to assess their contribution. A rich discussion developed among the workshop participants, in which teachers shared their rich experience with specific programmes and at the same time inspired each other with good examples of primary prevention of risky behaviour of primary school pupils.