W 2022

Evaluace přípravy a procesu realizace programů primární prevence (PRCH-IP_0035/2022, č. j.: MSMT-9369/2022-2)

ZEZULKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Evaluace přípravy a procesu realizace programů primární prevence (PRCH-IP_0035/2022, č. j.: MSMT-9369/2022-2)

Název anglicky

Evaluation of the preparation and implementation process of primary prevention programmes

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/22:A0000393

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

risky behaviour of pupils; primary prevention programmes; strategic plan; minimum prevention programmes; examples of good practice
Změněno: 5. 12. 2022 14:23, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Zástupci šesti participujících základních škol prezentovali výsledky analýzy realizovaných programů primární prevence za období 2015 – 2020 na svých školách podle stanovených kritérií. Klíčové otázky analýzy byly zaměřeny na provázanost programů se strategickým záměrem škol a frekventovanými projevy rizikového chování žáků, na reflexi uplatňovaných metod a forem při realizaci programů, zapojení rodičů do programů primární prevence ad. Pozornost byla věnována nástrojům evaluace za účelem vyhodnocení jejich přínosu. Mezi účastníky workshopu se rozvinula bohatá diskuse, ve které pedagogové sdíleli své bohaté zkušenosti s konkrétními programy a zároveň se tak vzájemně inspirovali dobrými příklady primární prevence rizikového chování žáků základních škol.

Anglicky

Representatives of the six participating primary schools presented the results of the analysis of the primary prevention programmes implemented in their schools in the period 2015 - 2020 according to the set criteria. The key questions of the analysis were focused on the link between the programmes and the strategic plan of the schools and the frequent manifestations of risky behaviour of pupils, the reflection of the methods and forms applied in the implementation of the programmes, the involvement of parents in primary prevention programmes, etc. Attention was paid to evaluation tools in order to assess their contribution. A rich discussion developed among the workshop participants, in which teachers shared their rich experience with specific programmes and at the same time inspired each other with good examples of primary prevention of risky behaviour of primary school pupils.