W 2022

Kulatý stůl II na téma Partnerství a spolupráce při realizaci odborných praxí

ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ

Basic information

Original name

Kulatý stůl II na téma Partnerství a spolupráce při realizaci odborných praxí

Name (in English)

Round Table II on Partnership and Cooperation in the Implementation of Professional Practices

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/22:A0000396

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords in English

forms of cooperation; primary schools; professional practice; inclusive education; support measures; equalizing educational opportunities; pupils with special educational needs;
Změněno: 3/3/2023 18:19, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

diskuse o možnostech a obsahu spolupráce se základními školami a nestátními neziskovými organizacemi v rámci odborných praxí studentů bakalářského oboru speciální pedagogika. Program setkání vyplynul jednak z nutnosti blíže představit praxeologický rámec bakalářského oboru speciální pedagogika pedagogům ze základních škol a zástupcům NNO, jednak ze zájmu hledat efektivní formy spolupráce mezi základními školami, nestátními neziskovými organizacemi (dále NNO) a vysokou školou. Problematika vzájemné spolupráce je prioritním tématem inkluzivního vzdělávání a souvisejících podpůrných opatření k vyrovnávání příležitostí ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

In English

Discussion of the possibilities and content of cooperation with primary schools and non-profit organizations within the professional practice of students of the Bachelor's degree in Special Education. The programme of the meeting resulted both from the need to introduce the praxeological framework of the Bachelor of Special Education to teachers from primary schools and representatives of NGOs, and from the interest to seek effective forms of cooperation between primary schools, non-governmental non-profit organizations (NGOs) and the university. The issue of mutual cooperation is a priority topic of inclusive education and related support measures to equalize educational opportunities for pupils with special educational needs.