W 2022

Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů

ZEZULKOVÁ, Eva a Kateřina JANKŮ

Základní údaje

Originální název

Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů

Název anglicky

Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/22:A0000397

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova česky

studijní plán; bakalářský studijní program Speciální pedagogika; odborné praxe I; odborné praxe II;

Klíčová slova anglicky

curriculum; bachelor study programme Special Education; professional practice I; professional practice II;
Změněno: 3. 3. 2023 18:30, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Anotace

V originále

Obsahem byla reflexe spolupráce pedagogů vysoké školy s pedagogy základních škol při realizaci odborných praxí I a II v rámci bakalářského studijního programu Speciální pedagogika. Opakovaně byla zmíněna důležitost a potřeba odborné praxe pro rozvoj odborných kompetencí studentů speciální pedagogiky. V průběhu praxe má student jedinečnou možnost pozorovat, rozlišovat a reagovat na speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků ve školním prostředí. Živě byla diskutována organizační forma a obsahová náplň realizovaných praxí.

Anglicky

The content was a reflection on the cooperation of the university teachers with primary school teachers in the implementation of professional practice I and II within the bachelor's degree programme Special Education. The importance and need of professional practice for the development of professional competences of special education students was repeatedly mentioned. During the practicum, the student has the unique opportunity to observe, differentiate, and respond to the special educational needs of children and students in the school setting. The organizational form and content of the implemented practices were vividly discussed.