W 2022

Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů

ZEZULKOVÁ, Eva and Kateřina JANKŮ

Basic information

Original name

Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů

Name (in English)

Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/47813059:19510/22:A0000397

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

studijní plán; bakalářský studijní program Speciální pedagogika; odborné praxe I; odborné praxe II;

Keywords in English

curriculum; bachelor study programme Special Education; professional practice I; professional practice II;
Změněno: 3/3/2023 18:30, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Abstract

V originále

Obsahem byla reflexe spolupráce pedagogů vysoké školy s pedagogy základních škol při realizaci odborných praxí I a II v rámci bakalářského studijního programu Speciální pedagogika. Opakovaně byla zmíněna důležitost a potřeba odborné praxe pro rozvoj odborných kompetencí studentů speciální pedagogiky. V průběhu praxe má student jedinečnou možnost pozorovat, rozlišovat a reagovat na speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků ve školním prostředí. Živě byla diskutována organizační forma a obsahová náplň realizovaných praxí.

In English

The content was a reflection on the cooperation of the university teachers with primary school teachers in the implementation of professional practice I and II within the bachelor's degree programme Special Education. The importance and need of professional practice for the development of professional competences of special education students was repeatedly mentioned. During the practicum, the student has the unique opportunity to observe, differentiate, and respond to the special educational needs of children and students in the school setting. The organizational form and content of the implemented practices were vividly discussed.