2022
Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů
ZEZULKOVÁ, Eva a Kateřina JANKŮZákladní údaje
Originální název
Kulatý stůl III_Reflexe spolupráce ZŠ a VŠ při upevňování odborných kompetencí speciálních pedagogů v rámci odborných praxí pedagogů
Název anglicky
Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers
Autoři
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/47813059:19510/22:A0000397
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
studijní plán; bakalářský studijní program Speciální pedagogika; odborné praxe I; odborné praxe II;
Klíčová slova anglicky
curriculum; bachelor study programme Special Education; professional practice I; professional practice II;
Změněno: 3. 3. 2023 18:30, doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
V originále
Obsahem byla reflexe spolupráce pedagogů vysoké školy s pedagogy základních škol při realizaci odborných praxí I a II v rámci bakalářského studijního programu Speciální pedagogika. Opakovaně byla zmíněna důležitost a potřeba odborné praxe pro rozvoj odborných kompetencí studentů speciální pedagogiky. V průběhu praxe má student jedinečnou možnost pozorovat, rozlišovat a reagovat na speciální vzdělávací potřeby dětí a žáků ve školním prostředí. Živě byla diskutována organizační forma a obsahová náplň realizovaných praxí.
Anglicky
The content was a reflection on the cooperation of the university teachers with primary school teachers in the implementation of professional practice I and II within the bachelor's degree programme Special Education. The importance and need of professional practice for the development of professional competences of special education students was repeatedly mentioned. During the practicum, the student has the unique opportunity to observe, differentiate, and respond to the special educational needs of children and students in the school setting. The organizational form and content of the implemented practices were vividly discussed.