B 2022

Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe

ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta, Kristína PAPAJOVÁ a Petra VOLNÁ

Základní údaje

Originální název

Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe

Název česky

Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe

Název anglicky

Auditory perception Knowledge of theory and practice

Autoři

ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta (203 Česká republika, domácí), Kristína PAPAJOVÁ a Petra VOLNÁ

Vydání

1. vyd. Opava, 190 s. 2022

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19510/22:A0000412

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-7510-490-8

Klíčová slova česky

auditivní percepce; sluchový systém a jazyk; diagnostika; psychologické aspekty; reedukace

Klíčová slova anglicky

auditory perception; auditory system and language; diagnostics; psychological aspects; re-education
Změněno: 14. 3. 2023 11:23, Jana Tamfalová

Anotace

V originále

Publikace je zaměřena na problematiku auditivní percepce a klade si za cíl upozornit na teoretické a současně praktické poznatky získané ve školské logopedické praxi. Teoretická část publikace se věnuje vymezení základních pojmů z oblasti auditivní percepce, popisuje sluchový systém jazyka, vývojové aspekty auditivní percepce a možnosti její diagnostiky. Současně zahrnuje psychologické aspekty auditivní percepce, nastiňuje dopady oslabení sluchového vnímání na emoční vývoj dítěte a pojednává o specifiku diagnostiky rozumových schopností u dětí s oslabením auditivní percepce. Dále seznamuje s praktickými poznatky, které byly zjištěny v rámci auditivního tréninku a prezentuje vybrané aktivity a konkrétní náměty, které lze aplikovat při rozvoji auditivní percepce.

Anglicky

The publication focuses on the issue of auditory perception and aims to draw attention to theoretical and practical knowledge gained in school speech therapy practice. The theoretical part of the publication deals with the definition of basic concepts in the field of auditory perception, describes the auditory system of language, developmental aspects of auditory perception and the possibilities of its diagnosis. At the same time, it includes psychological aspects of auditory perception, outlines the effects of impaired auditory perception on the child‘s emotional development and discusses the specifics of the diagnostics of mental abilities in children with impaired auditory perception. It also introduces the practical knowledge that was found in the auditory training and presents selected activities and specific topics that can be applied in the development of auditory perception.