2022
Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta, Kristína PAPAJOVÁ a Petra VOLNÁZákladní údaje
Originální název
Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe
Název česky
Sluchová percepce Poznatky teorie a praxe
Název anglicky
Auditory perception Knowledge of theory and practice
Autoři
ODSTRČILÍKOVÁ, Yveta (203 Česká republika, domácí), Kristína PAPAJOVÁ a Petra VOLNÁ
Vydání
1. vyd. Opava, 190 s. 2022
Nakladatel
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19510/22:A0000412
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-7510-490-8
Klíčová slova česky
auditivní percepce; sluchový systém a jazyk; diagnostika; psychologické aspekty; reedukace
Klíčová slova anglicky
auditory perception; auditory system and language; diagnostics; psychological aspects; re-education
Změněno: 14. 3. 2023 11:23, Jana Tamfalová
V originále
Publikace je zaměřena na problematiku auditivní percepce a klade si za cíl upozornit na teoretické a současně praktické poznatky získané ve školské logopedické praxi. Teoretická část publikace se věnuje vymezení základních pojmů z oblasti auditivní percepce, popisuje sluchový systém jazyka, vývojové aspekty auditivní percepce a možnosti její diagnostiky. Současně zahrnuje psychologické aspekty auditivní percepce, nastiňuje dopady oslabení sluchového vnímání na emoční vývoj dítěte a pojednává o specifiku diagnostiky rozumových schopností u dětí s oslabením auditivní percepce. Dále seznamuje s praktickými poznatky, které byly zjištěny v rámci auditivního tréninku a prezentuje vybrané aktivity a konkrétní náměty, které lze aplikovat při rozvoji auditivní percepce.
Anglicky
The publication focuses on the issue of auditory perception and aims to draw attention to theoretical and practical knowledge gained in school speech therapy practice. The theoretical part of the publication deals with the definition of basic concepts in the field of auditory perception, describes the auditory system of language, developmental aspects of auditory perception and the possibilities of its diagnosis. At the same time, it includes psychological aspects of auditory perception, outlines the effects of impaired auditory perception on the child‘s emotional development and discusses the specifics of the diagnostics of mental abilities in children with impaired auditory perception. It also introduces the practical knowledge that was found in the auditory training and presents selected activities and specific topics that can be applied in the development of auditory perception.