W 2022

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 6 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁ

Basic information

Original name

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 6 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

Name (in English)

Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 6 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)

Authors

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19510/22:A0000413

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords in English

educational activities; assistant activities; leisure activities; tutoring of pupils with special educational needs; case conferences; family conferences
Změněno: 30/3/2023 08:17, Jana Tamfalová

Abstract

V originále

Zástupci partnerských organizací participujících na řešení projektu živě diskutovali o klíčových tématech projektu souvisejících zejména s realizací, evaluací a plánováním vzdělávacích aktivit v rámci svých lokalit. Zástupci Slezské univerzity a NNO si předávali své zkušenosti v oblasti asistentské činnosti studentů při volnočasových aktivitách osob se speciálními potřebami a doučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále byla diskutována témata rané intervence, významu úzké spolupráce OSPOD s pedagogy při řešení problematiky dysfunkčních rodin s důrazem na negativní důsledky v oblasti školní neúspěšnosti žáků. Byly prezentovány konkrétní příklady, vyplývající z případových konferencí v rámci některých lokalit a z realizovaných rodinných konferencí jako inovativního modelu sociální práce s ohroženou rodinou.

In English

Representatives of the partner organizations participating in the project discussed the key topics of the project related to the implementation, evaluation and planning of educational activities in their localities. Representatives of Silesian University and NGOs shared their experience in assisting students in leisure activities for people with special needs and tutoring students with special educational needs. The topics of early intervention, the importance of close cooperation between OSPOD and teachers in dealing with dysfunctional families with emphasis on the negative consequences in the field of school failure of pupils were also discussed. Concrete examples were presented, resulting from case conferences in some localities and from implemented family conferences as an innovative model of social work with families at risk. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)