V originále
Zástupci partnerských organizací participujících na řešení projektu živě diskutovali o klíčových tématech projektu souvisejících zejména s realizací, evaluací a plánováním vzdělávacích aktivit v rámci svých lokalit. Zástupci Slezské univerzity a NNO si předávali své zkušenosti v oblasti asistentské činnosti studentů při volnočasových aktivitách osob se speciálními potřebami a doučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále byla diskutována témata rané intervence, významu úzké spolupráce OSPOD s pedagogy při řešení problematiky dysfunkčních rodin s důrazem na negativní důsledky v oblasti školní neúspěšnosti žáků. Byly prezentovány konkrétní příklady, vyplývající z případových konferencí v rámci některých lokalit a z realizovaných rodinných konferencí jako inovativního modelu sociální práce s ohroženou rodinou.
Anglicky
Representatives of the partner organizations participating in the project discussed the key topics of the project related to the implementation, evaluation and planning of educational activities in their localities. Representatives of Silesian University and NGOs shared their experience in assisting students in leisure activities for people with special needs and tutoring students with special educational needs. The topics of early intervention, the importance of close cooperation between OSPOD and teachers in dealing with dysfunctional families with emphasis on the negative consequences in the field of school failure of pupils were also discussed. Concrete examples were presented, resulting from case conferences in some localities and from implemented family conferences as an innovative model of social work with families at risk. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)