FABIÁN, Petr. Využití reflektujících týmů a principů reteamingu ve výuce v sociální práci. Sociální práce, sociálná práca. ostrava: OSU, 2022, roč. 21, č. 6, s. 95-99, 240 s. ISSN 1805-885X. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{64262, author = {Fabián, Petr}, article_location = {ostrava}, article_number = {6}, keywords = {reflective teams; social work; reteaming}, language = {cze}, issn = {1805-885X}, journal = {Sociální práce, sociálná práca}, title = {Využití reflektujících týmů a principů reteamingu ve výuce v sociální práci}, url = {https://socialniprace.cz/online-clanky/vyuziti-reflektujicich-tymu-a-principu-reteamingu-ve-vyuce-v-socialni-praci/}, volume = {21}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 64262 AU - Fabián, Petr PY - 2022 TI - Využití reflektujících týmů a principů reteamingu ve výuce v sociální práci JF - Sociální práce, sociálná práca VL - 21 IS - 6 SP - 95-99 EP - 95-99 PB - OSU SN - 1805885X KW - reflective teams KW - social work KW - reteaming UR - https://socialniprace.cz/online-clanky/vyuziti-reflektujicich-tymu-a-principu-reteamingu-ve-vyuce-v-socialni-praci/ N2 - CÍLE: Práce si klade za cíl poukázat na možnosti využití reflektivních týmů a principy reteamingu v profesní přípravě sociálních pracovníků. Může také vyvolat odbornou debatu na témata přípravy odborníků pro praxi a nástrojů pro kontinuální vzdělávání. TEORETICKÉ VÝCHODISKA: Příspěvek pracuje s teorií osvojování profesních kompetencí na základě teorie rolí a praxe reflektivních týmů s přístupy reteamingu. METODY: Použité metody mají za cíl ukázat historii a principy reflektivních týmů v praxi. Další část se zaměřuje na metodu reteamingu jako modelu přístupu mezi pomocníkem a příjemcem. Dále je diskutován popis využití těchto technik v profesní přípravě sociálních pracovníků. V závěru jsou shrnuty výsledky strukturovaného dotazování absolventů předmětů, které tyto metody využívají. VÝSLEDKY: Výsledkem je změna výuky vybraných předmětů v odborné přípravě sociálních pracovníků a zpětná vazba studentů. DŮSLEDKY PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Sociální práce je založena na komunikačních a retrospektivních dovednostech vlastních postojů a pracovních postupů. Zavedená změna ve výuce rozvíjí především komunikační dovednosti, včetně práce s vlastním způsobem myšlení a nacházení takových řešení, při kterých klient přestane potřebovat sociální práci. ER -
FABIÁN, Petr. Využití reflektujících týmů a principů reteamingu ve výuce v sociální práci. \textit{Sociální práce, sociálná práca}. ostrava: OSU, 2022, roč.~21, č.~6, s.~95-99, 240 s. ISSN~1805-885X.
|