Detailed Information on Publication Record
2022
Management knihoven
FOBEROVÁ, LibušeBasic information
Original name
Management knihoven
Name in Czech
Management knihoven
Name (in English)
Management of libraries
Authors
FOBEROVÁ, Libuše (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2022. vyd. Ostrava, Kompendium knihovnictví 1, p. 223-302, 80 pp. 2022
Publisher
Moravskoslezská vědecká knihovna
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50804 Library science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19240/22:A0001063
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7054-306-1
Keywords (in Czech)
management knihoven; marketing knihoven; marketingová koncepce
Keywords in English
library management; library marketing; marketing concept
Tags
Reviewed
Změněno: 15/3/2023 11:10, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
V originále
Stať se věnuje managementu a marketingu veřejných knihoven. Konkrétně se zabývá řízením a vedením knihoven a samostatně strategickým řízení. Zmiňuje praktické rady pro vedení lidí, praktiky motivování zaměstnanců knihovny a popisuje metody řízení výkonu zaměstnanců. Druhá část článku se věnuje marketingu v prostředí veřejných knihoven, konkrétně tvorbě marketingové koncepce.
In English
The article focuses on the management and marketing of public libraries. Specifically, it deals with the management and leadership of libraries and, separately, with strategic management. It mentions practical advice for managing people, practices for motivating library staff, and describes methods for managing staff performance. The second part of the article deals with marketing in the public library environment, specifically the development of a marketing concept.