C 2022

Management knihoven

FOBEROVÁ, Libuše

Basic information

Original name

Management knihoven

Name in Czech

Management knihoven

Name (in English)

Management of libraries

Authors

FOBEROVÁ, Libuše (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2022. vyd. Ostrava, Kompendium knihovnictví 1, p. 223-302, 80 pp. 2022

Publisher

Moravskoslezská vědecká knihovna

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50804 Library science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/47813059:19240/22:A0001063

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7054-306-1

Keywords (in Czech)

management knihoven; marketing knihoven; marketingová koncepce

Keywords in English

library management; library marketing; marketing concept

Tags

Reviewed
Změněno: 15/3/2023 11:10, PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.

Abstract

V originále

Stať se věnuje managementu a marketingu veřejných knihoven. Konkrétně se zabývá řízením a vedením knihoven a samostatně strategickým řízení. Zmiňuje praktické rady pro vedení lidí, praktiky motivování zaměstnanců knihovny a popisuje metody řízení výkonu zaměstnanců. Druhá část článku se věnuje marketingu v prostředí veřejných knihoven, konkrétně tvorbě marketingové koncepce.

In English

The article focuses on the management and marketing of public libraries. Specifically, it deals with the management and leadership of libraries and, separately, with strategic management. It mentions practical advice for managing people, practices for motivating library staff, and describes methods for managing staff performance. The second part of the article deals with marketing in the public library environment, specifically the development of a marketing concept.