FOBEROVÁ, Libuše. Management knihoven (Management of libraries). Online. In Katuščák Dušan. Kompendium knihovnictví 1. 2022nd ed. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna, 2022, p. 223-302. ISBN 978-80-7054-306-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Management knihoven
Name in Czech Management knihoven
Name (in English) Management of libraries
Authors FOBEROVÁ, Libuše (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2022. vyd. Ostrava, Kompendium knihovnictví 1, p. 223-302, 80 pp. 2022.
Publisher Moravskoslezská vědecká knihovna
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50804 Library science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/47813059:19240/22:A0001063
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN 978-80-7054-306-1
Keywords (in Czech) management knihoven; marketing knihoven; marketingová koncepce
Keywords in English library management; library marketing; marketing concept
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Libuše Foberová, Ph.D., učo 49018. Changed: 15/3/2023 11:10.
Abstract
Stať se věnuje managementu a marketingu veřejných knihoven. Konkrétně se zabývá řízením a vedením knihoven a samostatně strategickým řízení. Zmiňuje praktické rady pro vedení lidí, praktiky motivování zaměstnanců knihovny a popisuje metody řízení výkonu zaměstnanců. Druhá část článku se věnuje marketingu v prostředí veřejných knihoven, konkrétně tvorbě marketingové koncepce.
Abstract (in English)
The article focuses on the management and marketing of public libraries. Specifically, it deals with the management and leadership of libraries and, separately, with strategic management. It mentions practical advice for managing people, practices for motivating library staff, and describes methods for managing staff performance. The second part of the article deals with marketing in the public library environment, specifically the development of a marketing concept.
PrintDisplayed: 3/5/2024 01:20