J 2022

Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování

KOCOURKOVÁ, Vladimíra and Kamil JANIŠ

Basic information

Original name

Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování

Name in Czech

Saturování potřeb dítěte předškolního věku v mateřské škole a jeho úskalí v digitální době jako východisko primární prevence rizikového chování

Name (in English)

Saturating the needs of the preschool child in kindergarten and its pitfalls in the digital age as a basis for primary prevention of risky behaviour

Authors

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kamil JANIŠ (203 Czech Republic)

Edition

Media 4u Magazine, Praha, Media 4u Magazine, 2022, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19510/22:A0000429

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

Keywords (in Czech)

potřeby; předškolní věk; mateřská škola; pedagog; digitální média

Keywords in English

needs; preschool age; kindergarten; teacher; digital media

Tags

Reviewed
Změněno: 5/4/2024 15:26, Ing. Lucie Chmelařová

Abstract

V originále

Saturaci primárních i sekundárních potřeb dětí předškolního věku pedagogy mateřských škol, vnímáme jako předpoklad úspěšné primární prevence rizikového chování dětí do budoucna. Příspěvek se zamýšlí nad vnímáním potřeb dítěte v kontextu digitálních médií z pohledu pedagogů mateřských škol a nároků na ně kladených.

In English

We perceive the saturation of the primary and secondary needs of preschool children by kindergarten teachers as a prerequisite for successful primary prevention of children's risky behavior in the future. The contribution reflects on the perception of the child's needs in the context of digital media from the point of view of kindergarten teachers and the demands placed on them.