B 2022

Proměny dramaturgie VI : Perspektivy a možnosti

HORSÁKOVÁ, Monika, Jan GOGOLA, Jana BÉBAROVÁ, Andrea HANÁČKOVÁ, Jana ORLOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Proměny dramaturgie VI : Perspektivy a možnosti

Název česky

Proměny dramaturgie VI : Perspektivy a možnosti

Název anglicky

Changes in Dramaturgy VI : Perspectives and Options

Autoři

HORSÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant, domácí), Jan GOGOLA (203 Česká republika), Jana BÉBAROVÁ (203 Česká republika), Andrea HANÁČKOVÁ (203 Česká republika), Jana ORLOVÁ (203 Česká republika, domácí), David MÍREK (203 Česká republika) a Ĺudovít LABÍK (703 Slovensko)

Vydání

1. vyd. Opava, 104 s. nevyplněn, 2022

Nakladatel

Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001075

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISBN

978-80-7510-542-4

Klíčová slova česky

dramaturgie; teorie; praxe; film; televize; rozhlas; podcast; performance; veřejný prostor

Klíčová slova anglicky

dramaturgy; theory; practice; film; television; radio; podcast; performance; public space

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 2. 2023 13:25, Mgr. Monika Horsáková, Ph.D.

Anotace

V originále

V pořadí již 6. kolektivní monografie pokračuje ve vymezování a definovaní role dramaturgů coby podstatné součásti umělecké činnosti v audiovizuálním umění i napříč dalšími uměleckými obory. Knihu letos otevíráme textem, jenž reaguje na aktuální nepříznivou ekonomickou situaci České televize – média veřejné služby, jež je nejen institucí, která má zajišťovat objektivní a nezávislé zpravodajství, ale také rozvíjí kulturní identitu obyvatel České republiky, svou tvorbou se podílí na rozšiřování národního kulturního dědictví a je významným podporovatelem české filmové tvorby. Čtenářům předkládáme také pohled na tvorbu ostravského televizního studia či iVysílání České televize. Prostor věnujeme i audiu, konkrétně podcastům. Tradičně se věnujeme i pedagogickým aspektům vzdělávání k dramaturgii, tentokrát nabízíme případovou studii vývoje úspěšné filmové eseje a analýzu možností konfliktní montáže. Knihu uzavírají texty zaměřené na roli dramaturgie v oblastech propojujících různé umělecké a kreativní obory. Zabýváme se performancí a oživováním prázdných míst.

Anglicky

The sixth monography of the series continues to delineate and define the role of dramaturges as a crucial part of artistic activity in audio-visual arts and across other artistic disciplines. This year, we open the book with a text that reacts to the current unfavourable economic situation of Czech Television – a public service medium, which is not only an institution that is supposed to provide objective and independent news reports but also to develop the cultural identity of the people of the Czech Republic, and through its work participates in the expansion of the national cultural heritage and is a significant supporter of Czech film production. We also present readers with an insight into the creations of the Ostrava television studio or Czech Television's iVysílání (similar to iPlayer). We also dedicate space to audio, specifically podcasts. Traditionally, we also focus on the pedagogical aspects of education for dramaturgy. This time, we offer a case study of the development of a successful film essay and an analysis of the possibilities of conflict montage. The book closes with texts focused on the role of dramaturgy in areas connecting various artistic and creative disciplines. We deal with performance and revitalization of empty spaces.