Detailed Information on Publication Record
2022
Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung
POPALOVÁ, DominikaBasic information
Original name
Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung
Name in Czech
Vztahy mezi formou a funkcí jazyka v reklamě
Name (in English)
Relationships between the form and function of language in advertising
Authors
POPALOVÁ, Dominika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Opava, Text from modern linguistic and literary perspectives/ Text aus moderner linguistischer und literaturwissenschaftlicher Perspektive, p. 83-93, 11 pp. n/a, 2022
Publisher
Slezská univerzita v Opavě
Other information
Language
German
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/47813059:19240/22:A0001088
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISBN
978-80-7510-528-8
Keywords (in Czech)
text; kontext; jazyk
Keywords in English
text; context; language
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2023 15:01, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.
V originále
Zusammen mit dem Text und Kontext wird in der Werbung in unterschiedlichen Formen der perfekte Raum des Übertragens für verschiedene Funktionen der Mitteilung vom Textproduzenten zum Textrezipienten gebildet. In diesem Beitrag sollen Begriffe wie „Text“ und „Kontext“ beschrieben und verschiedene Formen der Sprache in der gedruckten Werbung sowie ihre Funktionen untersucht werden.
In Czech
Spolu s textem a kontextem se v reklamě v různých podobách utváří dokonalý přenosový prostor pro různé funkce komunikace od původce textu k příjemci textu. V tomto článku budou popsány pojmy jako "text" a "kontext" a budou zkoumány různé formy jazyka v tištěné reklamě a jejich funkce.
In English
Together with the text and context, the perfect space of transmission for different functions of communication from the text producer to the text recipient is formed in different forms in advertising. This paper will describe concepts such as "text" and "context" and examine different forms of language in printed advertising and their functions.