C 2022

Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung

POPALOVÁ, Dominika

Basic information

Original name

Beziehungen zwischen Form und Funktion der Sprache in der Werbung

Name in Czech

Vztahy mezi formou a funkcí jazyka v reklamě

Name (in English)

Relationships between the form and function of language in advertising

Authors

POPALOVÁ, Dominika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Opava, Text from modern linguistic and literary perspectives/ Text aus moderner linguistischer und literaturwissenschaftlicher Perspektive, p. 83-93, 11 pp. n/a, 2022

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

German

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/47813059:19240/22:A0001088

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISBN

978-80-7510-528-8

Keywords (in Czech)

text; kontext; jazyk

Keywords in English

text; context; language

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 3/4/2023 15:01, doc. PhDr. Michaela Weiss, Ph.D.

Abstract

V originále

Zusammen mit dem Text und Kontext wird in der Werbung in unterschiedlichen Formen der perfekte Raum des Übertragens für verschiedene Funktionen der Mitteilung vom Textproduzenten zum Textrezipienten gebildet. In diesem Beitrag sollen Begriffe wie „Text“ und „Kontext“ beschrieben und verschiedene Formen der Sprache in der gedruckten Werbung sowie ihre Funktionen untersucht werden.

In Czech

Spolu s textem a kontextem se v reklamě v různých podobách utváří dokonalý přenosový prostor pro různé funkce komunikace od původce textu k příjemci textu. V tomto článku budou popsány pojmy jako "text" a "kontext" a budou zkoumány různé formy jazyka v tištěné reklamě a jejich funkce.