W 2023

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 7 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ a Marta KOLAŘÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 7 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)

Název anglicky

Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 7 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)

Autoři

ZEZULKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina JANKŮ (203 Česká republika, domácí) a Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/47813059:19510/23:A0000465

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

Klíčová slova anglicky

integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 5. 4. 2024 10:45, Ing. Lucie Chmelařová

Anotace

V originále

Program byl zaměřen na analýzu průběhu a evaluace realizovaných vzdělávacích aktivit podporujících integraci osob ze sociálně vyloučených lokalit, zejména osob romského etnika. Vzdělávací aktivity posilují pozitivním způsobem komunitu a podporují spolupráci menšiny s komunitním centrem a většinovou společností. Za účelem zvýšení efektivity je nutné věnovat pozornost evaluačnímu procesu a začlenění pozice mentora/facilitátora vzdělávacích aktivit. Mělo by se jednat o terénního sociálního pracovníka, který dobře zná specifika cílové skupiny a k němuž mají členové skupiny důvěru. Účastníci setkání byli vyzváni k vypracování doporučení pro zlepšení spolupráce při začleňování a posilování postavení Romů v České republice, a to s důrazem na specifika cílové skupiny a lokality, v níž působí

Anglicky

The program was focused on the analysis and evaluation of the course of implemented educational activities supporting the integration of persons from socially excluded localities, especially persons of Roma ethnicity. Educational activities strengthen the community in a positive way and support the cooperation of the minority with the community centre and the majority society. In order to increase effectiveness, attention should be paid to the evaluation process and the inclusion of the position of mentor/facilitator of the educational activities. This should be a field social worker who is familiar with the specifics of the target group and who is trusted by the group members. The participants of the meeting were invited to develop recommendations for improving cooperation in the inclusion and empowerment of Roma in the Czech Republic, with an emphasis on the specifics of the target group and the locality in which they operate.