Detailed Information on Publication Record
2023
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 7 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ and Marta KOLAŘÍKOVÁBasic information
Original name
Dialogem ke vzájemnému porozumění_platforma spolupráce 7 (Norské fondy LP-HROVA1A-005)
Name (in English)
Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 7 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
Authors
ZEZULKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Kateřina JANKŮ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/47813059:19510/23:A0000465
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
Keywords in English
integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změněno: 5/4/2024 10:45, Ing. Lucie Chmelařová
V originále
Program byl zaměřen na analýzu průběhu a evaluace realizovaných vzdělávacích aktivit podporujících integraci osob ze sociálně vyloučených lokalit, zejména osob romského etnika. Vzdělávací aktivity posilují pozitivním způsobem komunitu a podporují spolupráci menšiny s komunitním centrem a většinovou společností. Za účelem zvýšení efektivity je nutné věnovat pozornost evaluačnímu procesu a začlenění pozice mentora/facilitátora vzdělávacích aktivit. Mělo by se jednat o terénního sociálního pracovníka, který dobře zná specifika cílové skupiny a k němuž mají členové skupiny důvěru. Účastníci setkání byli vyzváni k vypracování doporučení pro zlepšení spolupráce při začleňování a posilování postavení Romů v České republice, a to s důrazem na specifika cílové skupiny a lokality, v níž působí
In English
The program was focused on the analysis and evaluation of the course of implemented educational activities supporting the integration of persons from socially excluded localities, especially persons of Roma ethnicity. Educational activities strengthen the community in a positive way and support the cooperation of the minority with the community centre and the majority society. In order to increase effectiveness, attention should be paid to the evaluation process and the inclusion of the position of mentor/facilitator of the educational activities. This should be a field social worker who is familiar with the specifics of the target group and who is trusted by the group members. The participants of the meeting were invited to develop recommendations for improving cooperation in the inclusion and empowerment of Roma in the Czech Republic, with an emphasis on the specifics of the target group and the locality in which they operate.