ŠIMÁNKOVÁ, Petra and Lucie KŘÁKOVÁ. Kongenitální neprůchodnost slzných cest dětí (Congenital obstruction of the lacrimal ducts in children). Pediatrie pro praxi. Olomouc: Solen, s.r.o., 2022, 3/2022, No 3, p. 231-234, 231-234. ISSN 1213-0494. Available from: https://dx.doi.org/10.36290/ped.2022.050. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{67862, author = {Šimánková, Petra and Křáková, Lucie}, article_location = {Olomouc}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.36290/ped.2022.050.}, keywords = {infant; epiphora; tear duct obstruction; tear duct massage; education; nurse; parents;}, language = {cze}, issn = {1213-0494}, journal = {Pediatrie pro praxi}, title = {Kongenitální neprůchodnost slzných cest dětí}, url = {https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202203-0014%20_kongenit%C3%A1ln%C3%AD_nepr%C5%AFchodnost_slzn%C3%BDch_cest_u_d%C4%9Bt%C3%AD}, volume = {3/2022}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 67862 AU - Šimánková, Petra - Křáková, Lucie PY - 2022 TI - Kongenitální neprůchodnost slzných cest dětí JF - Pediatrie pro praxi VL - 3/2022 IS - 3 SP - 231-234 EP - 231-234 PB - Solen, s.r.o. SN - 12130494 KW - infant KW - epiphora KW - tear duct obstruction KW - tear duct massage KW - education KW - nurse KW - parents; UR - https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-202203-0014%20_kongenit%C3%A1ln%C3%AD_nepr%C5%AFchodnost_slzn%C3%BDch_cest_u_d%C4%9Bt%C3%AD N2 - Článek se zaobírá především konzervativním přístupem a praktickou edukací rodičů sestrou v péči o oči novorozence a kojence s epiforou a vrozenou neprůchodností slzných cest. Masáž slzného vaku je široce používanou neinvazivní léčebnou modalitou a podmínkou její efektivity je vysoká míra compliance rodičů. Část textu je věnována krátkému popisu invazivní metody sondování a průplachu slzných cest. ER -
ŠIMÁNKOVÁ, Petra and Lucie KŘÁKOVÁ. Kongenitální neprůchodnost slzných cest dětí (Congenital obstruction of the lacrimal ducts in children). \textit{Pediatrie pro praxi}. Olomouc: Solen, s.r.o., 2022, 3/2022, No~3, p.~231-234, 231-234. ISSN~1213-0494. Available from: https://dx.doi.org/10.36290/ped.2022.050.
|