BRUNCLÍK, Aleš and Monika HORSÁKOVÁ. Film v počítačových hrách (Movie in computer games). 2022. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Film v počítačových hrách |
Name in Czech | Film v počítačových hrách |
Name (in English) | Movie in computer games |
Authors | BRUNCLÍK, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika HORSÁKOVÁ (203 Czech Republic). |
Edition | 2022. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 60405 Studies on Film, Radio and Television |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/47813059:19240/22:A0001119 |
Organization unit | Faculty of Philosophy and Science in Opava |
Keywords (in Czech) | hra; film; obsah; vizualita |
Keywords in English | game; film; content; visuality |
Tags | ART |
Changed by | Changed by: Mgr. Monika Horsáková, Ph.D., učo 43786. Changed: 1/2/2024 20:19. |
Abstract |
---|
Workshop byl primárně určen studentům Filozoficko-přírodovědné fakulty, konkrétně studentům bakalářských a navazujících studijních programů Multimediální techniky a Audiovizuální tvorba. Byl ale otevřen ale i pro další zájemce, kteří měli možnost se na něj přihlásit. Studenti byli lektorem seznámeni s teoretickými i praktickými aspekty uplatnění filmových postupů a filmových prvků v počítačových hrách, a to jak z hlediska tvorby jejich obsahu, tak z hlediska vizuality. Nabyté poznatky pak měli možnost si vyzkoušet v rámci analytického bloku. |
Abstract (in English) |
---|
The workshop was primarily intended for students of the Faculty of Arts and Sciences, specifically for students of the Bachelor's and Master's degree programmes in Multimedia Techniques and Audiovisual Production. However, it was also open to other interested students who had the opportunity to apply. Students were introduced by the lecturer to the theoretical and practical aspects of the application of film techniques and film elements in computer games, both in terms of content creation and visuality. They then had the opportunity to test the acquired knowledge in the analytical block. |
PrintDisplayed: 16/10/2024 16:24