D 2022

Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?

DOMBROVSKÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?

Název česky

Gramotnost pro demokracii: čím právní gramotnost může inspirovat infomační gramotnost, a naopak?

Autoři

DOMBROVSKÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Německo, Information Literacy in a Post-Truth Era, od s. 741-748, 750 s. 2022

Nakladatel

Springer

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/47813059:19240/22:A0001130

Organizační jednotka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_61

Klíčová slova česky

informační gramotnost; právní gramotnost; informační vzdělávání

Klíčová slova anglicky

information literacy; legal literacy; information education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2023 15:47, Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

Based on an analysis of the seven-stage model, according to available published literature, and a parallel case study of information audit teaching at Masaryk University and Silesian University, both in the Czech Republic, this paper asks whether whether an information audit can offer any new insights or new tools in the field of information literacy.

Česky

Na základě analýzy sedmistupňového modelu podle dostupné publikované literatury a paralelní případové studie výuky informačního auditu na Masarykově univerzitě a Slezské univerzitě, obě v České republice, si tento příspěvek klade otázku, zda může informační audit nabídnout nějaké nové poznatky či nové nástroje v oblasti informační gramotnosti.
Zobrazeno: 8. 11. 2024 02:47