D 2022

Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?

DOMBROVSKÁ, Michaela

Basic information

Original name

Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?

Name in Czech

Gramotnost pro demokracii: čím právní gramotnost může inspirovat infomační gramotnost, a naopak?

Authors

DOMBROVSKÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Německo, Information Literacy in a Post-Truth Era, p. 741-748, 750 pp. 2022

Publisher

Springer

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50803 Information science

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19240/22:A0001130

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

ISSN

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; právní gramotnost; informační vzdělávání

Keywords in English

information literacy; legal literacy; information education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2023 15:47, Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D.

Abstract

V originále

Based on an analysis of the seven-stage model, according to available published literature, and a parallel case study of information audit teaching at Masaryk University and Silesian University, both in the Czech Republic, this paper asks whether whether an information audit can offer any new insights or new tools in the field of information literacy.

In Czech

Na základě analýzy sedmistupňového modelu podle dostupné publikované literatury a paralelní případové studie výuky informačního auditu na Masarykově univerzitě a Slezské univerzitě, obě v České republice, si tento příspěvek klade otázku, zda může informační audit nabídnout nějaké nové poznatky či nové nástroje v oblasti informační gramotnosti.