D
2022
Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?
DOMBROVSKÁ, Michaela
Basic information
Original name
Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?
Name in Czech
Gramotnost pro demokracii: čím právní gramotnost může inspirovat infomační gramotnost, a naopak?
Edition
Německo, Information Literacy in a Post-Truth Era, p. 741-748, 750 pp. 2022
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50803 Information science
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/47813059:19240/22:A0001130
Organization unit
Faculty of Philosophy and Science in Opava
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; právní gramotnost; informační vzdělávání
Keywords in English
information literacy; legal literacy; information education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Based on an analysis of the seven-stage model, according to available published literature, and a parallel case study of information audit teaching at Masaryk University and Silesian University, both in the Czech Republic, this paper asks whether whether an information audit can offer any new insights or new tools in the field of information literacy.
In Czech
Na základě analýzy sedmistupňového modelu podle dostupné publikované literatury a paralelní případové studie výuky informačního auditu na Masarykově univerzitě a Slezské univerzitě, obě v České republice, si tento příspěvek klade otázku, zda může informační audit nabídnout nějaké nové poznatky či nové nástroje v oblasti informační gramotnosti.
Displayed: 12/11/2024 05:54