DOMBROVSKÁ, Michaela. Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?. Online. In Serap Kurbanoğlu, Sonja Špiranec, Yurdagül Ünal, Joumana Boustany, Denis Kos. Information Literacy in a Post-Truth Era. Německo: Springer, 2022, p. 741-748, 750 pp. ISSN 1865-0929. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_61.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Literacy for Democracy: What Can Information Literacy Learn from Legal Literacy, and Vice Versa?
Name in Czech Gramotnost pro demokracii: čím právní gramotnost může inspirovat infomační gramotnost, a naopak?
Authors DOMBROVSKÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Německo, Information Literacy in a Post-Truth Era, p. 741-748, 750 pp. 2022.
Publisher Springer
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50803 Information science
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/47813059:19240/22:A0001130
Organization unit Faculty of Philosophy and Science in Opava
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_61
Keywords (in Czech) informační gramotnost; právní gramotnost; informační vzdělávání
Keywords in English information literacy; legal literacy; information education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Dombrovská, Ph.D., učo 54897. Changed: 16/3/2023 15:47.
Abstract
Based on an analysis of the seven-stage model, according to available published literature, and a parallel case study of information audit teaching at Masaryk University and Silesian University, both in the Czech Republic, this paper asks whether whether an information audit can offer any new insights or new tools in the field of information literacy.
Abstract (in Czech)
Na základě analýzy sedmistupňového modelu podle dostupné publikované literatury a paralelní případové studie výuky informačního auditu na Masarykově univerzitě a Slezské univerzitě, obě v České republice, si tento příspěvek klade otázku, zda může informační audit nabídnout nějaké nové poznatky či nové nástroje v oblasti informační gramotnosti.
PrintDisplayed: 10/5/2024 13:31